Pages

Friday, December 09, 2011

Ceritalah Sayang

Kenapa saya namakan tajuk diatas  Ceritalah Sayang? masa saya kecik-kecik dulu,ayah saya ada belikan banyak buku cerita bahasa melayu yang bertajuk Ceritalah Sayang dan banyak volume..kalau tak salah sampai 5.kulit depan sangat cantik..setiap volume lain-lain warna..ada pink,ada kuning,ada hijau..tapi sayang saya tak simpan buku-buku tu macam saya simpan koleksi Enid Blyton saya. 

Dalam setiap buku ada banyak cerita.kisahnya banyak berkisar macam cerita zaman-zaman dulu macam Bawang Merah Bawang Putih,ada cerita lagenda..memang bestlah.tapi selama ni banyak berkunjung ke kedai buku tak pernah nampak la pulak mungkin sudah tidak diterbitkan lagi. Bila saya google judul tersebut pun,langsung tak ada keluar entri yang berkaitan.Mmmmmm..

Jadi, secara rasminya segala penceritaan saya kelak akan ada heading CERITALAH SAYANG!

No comments:

Post a Comment